A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Мирненська громада
Херсонська область, Каланчацький район

Що робити, якщо вам надають неякісні комунальні послуги?

Дата: 29.05.2019 10:37
Кількість переглядів: 95

Кожен з нас може зіштовхнутись з незадовільним опаленням, перепадами напруги, затопленням квартири тощо. Що робити, якщо потрібно оскаржити дії постачальника, добитись перерахунку нарахованих платежів?

Складати акт-претензію.

Договір про надання комунальних послуг:

1. Договір потрібно зберігати.

2. Його потрібно виконувати в частині своєчасної сплати за отримані послуги.

3. У разі ненадання або неякісного надання комунальних послуг за договірними зобов'язаннями захищати свої інтереси можна в судовому порядку, вимагаючи поновлення послуг, здійснення перерахунку за недоотримані послуги.

Збираймо докази для суду

Для поновлення надання послуг та здійснення перерахунку потрібно правильно збирати докази та фіксувати їх у відповідних документах:

- договір про надання послуг;

- фото, -відео; покази свідків;

- акт-претензія;

- квитанція про сплату за комунальні послуги.

Як скласти акт-претензію?

1. У разі виникнення обставин, які потребують складання акта-претензії, звертайтесь до підприємства-постачальника послуг письмово з проханням здійснити обстеження. Свою письмову заяву оформлюйте в двох примірниках і потурбуйтесь, щоб на другому примірнику вам проставили примітку (підпис відповідальної особи, ПІБ, дату) про те, що ваше звернення прийнято.

2. Не марнуючи час, належним чином зафіксуйте обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг, безвідповідальні дії сусідів (якщо це затоплення — фотографуйте пошкоджену техніку, стіни).

3. Перед виходом представників підприємства-надавача послуг вони мають повідомити вас. Потурбуйтесь, щоб в обстеженні взяли участь і ваші сусіди (не менше 2-х свідків).

4. Акт складається у 2-х примірниках.

У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свої адресу, ПІБ, підпис.

1. У разі незгоди зі змістом акта, потрібно зазначити це на документі. Якщо представник виконавця відмовляється підписати акт, то запропонуйте йому зробити про це відповідний запис у акті, а у випадку відмови — зафіксуйте цей факт разом із підписами інших споживачів.

2. Один акт-претензію передайте в канцелярію підприємства-постачальника послуг під розписку. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами підприємства у журналі реєстрації актів-претензій. Підприємство зобов'язане розглянути такий акт і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про його задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причин такої відмови. Вимагайте письмову відповідь-відмову.

У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді, вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг.

1. Якщо упродовж трьох днів реакції на ваш акт-претензію не надійшло, ви можете звертатись до з позовом до суду і вимагати перерахунку вартості послуг, усунення завданої шкоди, компенсації. Паралельно направте скаргу на дії підприємства-надавача послуг до органу місцевої влади. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку, ви маєте право оскаржити дане рішення у судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг та належним чином складений акт-претензія, тому одразу відповідально поставтеся до його складання. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Щоб звернутись до суду, пам'ятайте:

- споживач не сплачує судовий збір у справах щодо захисту своїх прав в судах першої інстанції;

- для звернення до суду потрібна належним чином підготовлена позовна заява (у тому числі — акт-претензія та договір).

Як відстоювати належну якість надання комунальних послуг?

Написати письмове повідомлення про те, що послуги надаються неналежної якості, на ім'я керівника підприємства (управителя), яке надає послуги. Письмове повідомлення варто направляти в такий спосіб:

1. Листом з повідомленням про вручення.

2. Особисто, запросивши в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії.

До листа можна додати докази: фото, відео, свідчення свідків, акт-претензію.

Якщо ви не знаєте, куди направляти повідомлення, або дізнайтесь про це у відділах ЖКГ, або направляйте звернення в декілька установ.

При незадовільній відповіді (у разі якщо вона підтвердить порушення прав) слід звертатись до вищого керівництва або контролюючих органів.

Звернення можна направляти:

- листом з повідомленням про вручення (обов'язково) на адресу органу;

- особисто (віддати листа з проставлянням відмітки про отримання);

- електронною поштою (лист має бути підписаним та відсканованим, адреси виконкомів та інших установ шукайте на офіційних вебсайтах).

Після отримання відповіді і не усуненні недоліків слід звертатись до суду для оскарження дій або бездіяльності відповідних органів, які не надають послуги, передбачені договором, або надають їх не в повному обсязі (неналежної якості).

За безоплатною правовою допомогою можна звертатися до відділу «Каланчацьке бюро правової допомоги» Голопристанського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Херсонській області, який знаходиться за адресою: смт Каланчак, вул. Херсонська (Леніна), 9 (1-й поверх), тел.: (05530)3-15-03 або за скайп зв’язком: Каланчацьке бюро правової допомоги (kalanchatske@legalaid.ks.ua)


« повернутися

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора