Як уберегтися від недобросовісного туроператора
Для того, щоб уникнути неприємних ситуацій під час подорожей, туристам необхідно дотримуватися низки рекомендацій.
По-перше, туристам обов’язково треба перевіряти, чи має туроператор чинну ліцензію та мінімальне фінансове забезпечення, і звертати увагу на нещодавно ухвалені Урядом України зміни до умов отримання туроператорами ліцензій. Згідно з переліком ліцензійних вимог, туроператор має забезпечувати фінансову гарантію перед туристами - гарантія банку або іншої кредитної установи.
У разі здійснення виплати відшкодування туристам, туроператор повинен відновити суму фінансової гарантії наступного робочого дня.
Крім цього, туроператор, що надає послугу, пов’язану з перевезенням туристів має за 8 та за 2 години до запланованого відправлення рейсу перевірити інформацію про час його відправлення. У разі затримки рейсу на більш ніж 4 години, туроператор мусить розмістити інформацію про це на власному веб-сайті.
Також туроператори на власному веб-сайті відтепер мають надавати інформацію про турагентів, з якими вони працюють - найменування фізичної чи юридичної особи, строк дії агентського договору, реквізити особи, що надала гарантію банку або іншої кредитної установи, а також інформацію про чинні договори на туристичне обслуговування, укладені безпосередньо туроператором або через турагентів із зазначенням країни тимчасового перебування.
У разі, якщо туроператор порушив ці або інші ліцензійні умови, турист має право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи. Після цього Міністерство здійснить перевірку обставин порушення. У випадку підтвердження факту порушення умов ліцензії вперше, туроператор отримає припис. У випадку повторного порушення, недобросовісний туроператор може бути позбавлений ліцензії.
При укладенні договору на туристичне обслуговування треба перевірити, щоб:
- туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку www.me.gov.uaу розділі "Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр");
- в договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
- в договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
- готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
- були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
- кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
- була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.
В подорож обов’язково візьміть з собою копію договору на туристичне обслуговування, оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку, контакти туроператора (турагента), контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.
У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги, за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:
- фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
- розрахункові квитанції понесених витрат тощо.
За безоплатною правовою допомогою можна звертатися до відділу «Каланчацьке бюро правової допомоги» Голопристанського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Херсонській області, який знаходиться за адресою: смт Каланчак, вул. Херсонська (Леніна), 9 (1-й поверх), тел.: (05530)3-15-03 або за скайп зв’язком: Каланчацьке бюро правової допомоги (kalanchatske@legalaid.ks.ua)