Повномасштабна війна поставила кожного з нас у ситуації, до яких ми не були готові. Щоб продовжувати жити – нам доводиться адаптуватися під нові умови.
Одним з головних факторів адаптації є комунікація. Тобто наявність і якість стосунків, наявність спілкування з іншими людьми, довіри, можливості поділитися своїми думками, спільно пережити емоції, надати та звернутись по допомогу
Ті, чиї близькі на захисті держави, отримують багато складного досвіду, який не встигають осмислювати й проговорювати. Це означає, що чутливих тем у комунікації побільшало. Однак не варто обмежувати спілкування через страх ненавмисно зачепити людину.
Коли людям важко, їм потрібні опора і безпека, саме тому вони потребують визначеності та довіри, які може забезпечити тільки чесність.
Наприклад, щоб підтримати людину, ветеран та психолог, керівник Гарячої лінії Українського ветеранського фонду Олександр Чаморсов радить вживати такі слова:
Я поруч і я готовий допомогти/підтримати.
Я хочу зрозуміти, що з тобою відбувається і як тобі допомогти.
Чи можеш розказати, що трапилося?
Чи правильно я розумію, що…?
Про інші правила комунікації з родинами ветеранів та ветеранок, захисників та захисниць читайте у блозі Олександра Чаморсова – https://glavcom.ua/.../jak-spilkuvatisja-z-rodinami...
І не забувайте, що у складних ситуаціях ви завжди можете звернутися на Гарячу лінію кризової підтримки для ветеранів і їхніх родин. Щоб поговорити з кваліфікованим психологом, телефонуйте: 0 800 33 20 29. Лінія доступна щодня та цілодобово. Проєкт став можливим завдяки програмі Український Фонд Швидкого Реагування IREX, яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США