Ветеран, психолог і керівник Гарячої лінії Українського ветеранського фонду Олександр Чаморсов ділиться порадами, як правильно спілкуватися з родинами ветеранів та ветеранок, захисників та захисниць
Війна це травматичний досвід. Ті, чиї близькі на захисті, отримують багато складного досвіду, який не встигають осмислювати й проговорювати.
В Україні багато людей травмовані війною, тож будь-що може стати «тригером», тобто гачком, стимулом, який нагадує про болісний досвід. Не можна цілком уникнути таких стимулів, і їх не треба уникати, відмовляючись від комунікації.
Не варто обмежувати спілкування через страх ненавмисно зачепити людину. Але треба допомагати знижувати негативний ефект від цих «тригерів» через дружнє й відкрите спілкування.
Ветеран, психолог і керівник Гарячої лінії Українського ветеранського фонду Олександр Чаморсов ділиться порадами, як правильно спілкуватися з родинами ветеранів та ветеранок, захисників та захисниць:
Не питати про травматичні події, не тиснути й не допитувати.
Наскільки це можливо, шукати, встановлювати й підтримувати зручний режим спілкування.
Бути активною стороною в розмові, проявляти ініціативу, коли співрозмовнику/ці складно.
Фокусуватися на тому, як співрозмовник/ця справляється зараз і як він/вона справиться в майбутньому.
Формувати позитивні образи себе, вашого співрозмовника/ці, вашої взаємодії і вашого майбутнього.
Детальніше читайте у матеріалі Олександра Чаморсова: https://glavcom.ua/.../jak-spilkuvatisja-z-rodinami...
Цей проєкт став можливим завдяки програмі Український Фонд Швидкого Реагування IREX яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.